Dbamy rozwój kompetencji – to wyrażenie mogłoby znaleźć się w jednym z pierwszych punktów wizji większości firm. Niezwykle oczekiwana i pożądana postawa każdego pracownika. Rozwój kompetencji sam w sobie jest kompetencją i wymaga odpowiedniego podejścia pracownika jak i wsparcia organizacji. O co należy zadbać, aby umożliwić ludziom stawanie się lepszymi handlowcami? Każdy posiada swój zasób […]
Rozmawiając o negocjacjach bardzo często słyszę opinię, że jest to kolejny etap sprzedaży – taki sam jak badanie potrzeb czy radzenie sobie z wątpliwościami. Z pewnej perspektywy od momentu pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem do ostatniego, w chwili przystąpienia do negocjacji, proces sprzedaży jest już zakończony – klient uznał, że chce z nami współpracować, uznał […]
Trenerzy sprzedaży tak samo jak wszyscy specjaliści w każdej branży dzielą się na kiepskich i skutecznych. Na grupach i forach dla trenerów jest mnóstwo wątków z tematami, w których trener – specjalista od wszystkiego – sprzedał szkolenie, a teraz pyta bardziej doświadczonych kolegów jak je przeprowadzić, jakie zastosować ćwiczenia, jak radzić z wymagającą grupą i jak […]
Sposób działania wielu menadżerów bardzo często przypomina zachowanie dziecka, które zobaczywszy w sklepie nowe zabawki natychmiast chce je kupić – nawet jeśli ma już inne podobne, którymi jeszcze nie zdążyło się pobawić ani nacieszyć. Największą wadą tych zabawek jest to, że są już „stare”, nawet jeśli nie zostały ani razu użyte. Na podobnej zasadzie w niejednej […]
My, Polacy spędzamy w sieci trochę ponad 2 godziny każdego dnia. Tak przynajmniej mówią dane z zeszłorocznego badania przeprowadzonego przez firmę Gemius. Gdy jadąc metrem patrzę na innych ludzi (i często również na siebie), to mam przekonanie, że przez rok wiele się zmieniło. Nasza aktywność w internecie jest coraz większa. W tym sieciowym czasie pielęgnujemy […]
Sprzedaż B2B zmienia się wraz z ludźmi, kulturą, jaką wytwarzamy oraz nowymi technologiami, które wpływają na każdy aspekt naszego życia. Niektórzy określają te zmiany jako naturalną ewolucję, inni twierdzą, że to już rewolucja – dynamika zmian jest bardzo duża. Jesteśmy pod wpływem ogromnej ilości bodźców, które wpływają na nasze samopoczucie, potrzeby i rozwój, a tym […]
Marcin Renduda jest inspirującym mówcą, konsultantem i trenerem. Przez wiele lat zdobywał doświadczenie w polskich i amerykańskich firmach pracując jako specjalista, menedżer oraz dyrektor wyższego szczebla. Jest aktywnym przedsiębiorcą (chupacabra.eu) oraz autorem i prowadzącym edukacyjne programy skierowane do osób zajmujących się sprzedażą, marketingiem i zarządzaniem. (KOMPAS, IDG MARKETING HUB). W szczególności pochłania go tematyka B2B. […]
Sprzedaż i marketing rozwiązań technologicznych dla przedsiębiorstw powszechnie uważana jest za trudną. Ja bardziej nazwałbym ją skomplikowaną. Wynika to z wielu rzeczy. Należą do nich: długość procesu decyzyjnego, wpływ rozwiązań na strategiczne obszary funkcjonowania Klientów, zmieniające się trendy związane z konsumpcją informacji. To skłoniło mnie do napisania dość obszernej publikacji na ten temat. Zapraszam do […]
Po co się ciągle szkolić, jeśli nic z tego nie wykorzystujesz w codziennej pracy? Jak w wartościowy sposób wykorzystywać to czego uczysz się na szkoleniach/warsztatach/konferencjach? Kliknij, zobacz, przemyśl* *film jest nagrany w samochodzie. Jeśli Twoja klauzula sumienia powoduje, że jesteś wrogiem takich nagrań, to …. nie klikaj 🙂
Konsumpcja materiałów wideo rośnie lawinowo. Większość firm aktywnie korzysta z tej formy przekazu lub planuje korzystać. Jednak ciągle są obszary, w których telefon i mail zdecydowanie dominują. Spróbuję w tym materiale omówić zarówno te obszary przedsiębiorstwa, w których wideo jest mocno wykorzystywane, jak i te drugie, w których jest ich mało, a jeśli są to […]
Białystok to dla wielu koniec świata! Dla ludzi z Podlasia to jego serce. Miałem niebywałą przyjemność poprowadzić właśnie w Białymstoku, w Operze Podlaskiej, spotkanie dla Klientów firmy Inter Cars. Główna sala pełna ludzi, którzy poszukują wiedzy na temat przyszłości. Mój wykład dotyczył oczekiwań Klientów w przyszłości. Każdy ma poczucie, ze otoczenie się zmienia. Jednak, na […]
Ostatnio dość często jestem zapraszany na konferencje w celu przeprowadzenia wykładu na temat trendów rynkowych. Opowiadam wtedy o tym jak zmienia się świat. Wiem, brzmi to górnolotnie, więc wyjaśnię. Opowiadam o tym jakie są aktualne trendy wpływające na zmianę świata. A dokładnie jak te zmiany wpływają na szanse biznesowe. Nie sposób mówić o szansach nie […]
Rozmawia Kuba Bielecki (trener triathlonu) i Marcin Renduda (trener biznesu). Łączy ich zamiłowanie do rozwoju ludzi, choć w zupełnie innych dziedzinach. Spotkali się, żeby porozmawiać o swoich pasjach. W trakcie rozmowy uczą się nawzajem co można robić, żeby łatwiej i silniej wpływać na ludzi, z którymi pracują. Dla ich i swojego sukcesu. Marcin Renduda: Jesteś trenerem triathlonu. […]
Zapraszam na rozmowę z….. samym sobą. Warto potraktować pomysł z przymrużeniem oka 🙂 Wywiad o tym jak małe błędy i niedociągnięcia mają wpływ na efekt sprzedażowy.
Kilka lat temu gdy pytaliśmy „ludzi sprzedaży” czego chcą się nauczyć, najczęstsze odpowiedzi brzmiały: NEGOCJACJE oraz ASERTYWNOŚĆ. Po krótkiej, acz pogłębionej, analizie okazywało się, że tak naprawdę to zależało im na sztuczkach negocjacyjnych i umiejętności mówienia NIE. Jednak… gdyby negocjacje polegały na stosowaniu sztuczek, a asertywność na mówieniu NIE to nie trzeba by się tego […]
Marcin Renduda — konsultant biznesu z ponad 10. letnim stażem. Doświadczony dyrektor sprzedaży w branży B2B. Od wielu lat związany z branżą nowoczesnych technologii. Szkoli i rozwija menedżerów różnych przedsiębiorstw i wraz z nimi szuka pomysłów na usprawnianie pracy zespołów, poprawę komunikacji i znajdowanie łatwiejszych dróg osiągania celów w biznesie. Współautor bestselerowej książki „Mount Everest […]
Było ich trzech. Podwórkowe rozrabiaki. Ich ulubioną zabawą było wybijanie szyb. Najlepiej w witrynach sklepowych. Uwielbiali patrzeć jak wielka tafla szkła rozpada się na drobne kawałki po celnym trafieniu kamieniem wielkości małego ziemniaka. Dzieje się w międzywojennej Warszawie. Największa witryna była w sklepie ze środkami czystości należącym do Żyda imieniem Azaliasz. Doszło do tego, że […]
ROZWÓJ W NASZEJ OFERCIE ZNAJDUJĄ SIĘ ZARÓWNO KOMPLEKSOWE PROJEKTY ROZWOJOWE JAK I POJEDYNCZE TEMATY SZKOLENIOWE. GŁÓWNE OBSZARY NASZEJ DZIAŁALNOŚCI TO: SPRZEDAŻ BUDOWANIE RELACJI BIZNESOWYCH NEGOCJACJE HANDLOWE KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA MOTYWACJA I MOTYWOWANIE ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ WYSTĄPIENIA PUBLICZNE BADANIA/AUDYTY ZAJMUJEMY SIĘ BADANIAMI ORAZ AUDYTAMI DOTYCZĄCYMI TRZECH OBSZARÓW: SPRAWY PERSONALNE DZIAŁ SPRZEDAŻY DZIAŁ MARKETINGU Projekty, z których […]
Moim gościem jest Mikołaj Budzyński. Ekspert marketingu. Rozmawiamy o różnicach pomiędzy marketingiem B2B, a B2C i trendach! Zapraszam.
Gościem Marcina Rendudy w programie KOMPAS jest KUBA BIELECKI. O tym jak szukać motywacji i jak dbać o swoją efektywność rozmawiam z trenerem triathlonu. Zapraszam!
Jak zmieniają się możliwości edukacyjne pracowników? 10-15 lat temu rozwój pracowników polegał na wysyłaniu ich na szkolenia. Wewnętrzne, bądź zewnętrzne, czasami też konferencje. Ważne, żeby zakończyły się certyfikatem. Czasami były mocno skupione na wiedzy, innym razem na umiejętnością. W niektórych przypadkach również na postawach. Jednak w dużej części były one szczególnie ważne dla pracowników, wierzących, […]
Niezwykle często wymaga od ludzi w korporacjach, firmach, organizacjach, grupach roboczych i zespołach projektowych i uczestników burzy mózgów „wyjścia poza schemat”. Jest to spowodowane tempem zmian, które następują dookoła nas. Im jest ich więcej tym częściej trzeba wychodzić poza schemat, żeby te zmiany zrozumieć i nauczyć się na nie reagować. Trzeba wypracować nowe schematy, które […]
Kompas – program o marketingu i sprzedaży w B2B. Zapraszam na swój nowy program. W każdy wtorek o 14:00 premiera nowego odcinka. Startujemy już za kilka dni. O marketingu i sprzedaży w B2B. Dla teoretyków i praktyków.
Sukces to słowo, które aktualnie odmienia się przez wszystkie przypadki. Wiele razy dziennie i przy różnych okazjach. Niestety nikt nie zna recepty na osiągnięcie sukcesu. Jej posiadacz z pewnością sukces osiągnąłby ogromny. Nie tylko z niej korzystając, ale również handlując nią jak towarem. Przyznaję, że patrząc na programy konferencji motywujących to mam wrażenie, że tam […]
Postaram się w kilku punktach wskazać jak można uczyć się sprzedaży. Celowo nie używam czasownika w trybie dokonanym: nauczyć. Uważam, bowiem, że uczyć sprzedawania trzeba się zawsze. W małym stopniu z powodu zmian dziejących się na rynku czy wśród Klientów. Zdecydowanie bardziej z powodu tego, że podobnie jak w sporcie tu też trzeba ciągle ćwiczyć. […]
Każde webinarium to oddzielne przedsięwzięcie, do którego trzeba się przygotować. Trzeba zadbać o kwestie organizacyjne czy techniczne, a przede wszystkim o odbiorców. Z Pawłem Choińskim rozmawia Marcin Renduda. Marcin Renduda: Jest kilka podstawowych elementów, na które trzeba zwrócić uwagę przygotowując webinarium. Jakie, Twoim zdaniem, są najważniejsze? Paweł Choiński: Przede wszystkim na wybór celu, którego osiągnięcie […]
Działanie jest podstawowym kluczem do każdego sukcesu Pablo Picasso Podróż na sam szczyt Wyznaczanie celów i planowanie tras, które prowadzą na sam szczyt. Praca nad kondycją, umiejętnościami i własną determinacją. Gromadzenie niezbędnego ekwipunku. Pokonywanie ograniczeń ciała i ducha. Brzmi jak zaprawa przed górską wspinaczką? A może jak strategiczne planowanie wspinaczki po ścieżce kariery? Okazuje się, […]
Rozmawia Kuba Bielecki (trener triathlonu) i Marcin Renduda (trener biznesu). Łączy ich zamiłowanie do rozwoju ludzi, choć w zupełnie innych dziedzinach. Spotkali się, żeby porozmawiać o swoich pasjach. W trakcie rozmowy uczą się nawzajem co można robić, żeby łatwiej i silniej wpływać na ludzi, z którymi pracują. Dla ich i swojego sukcesu. Marcin Renduda: Jesteś […]
Praca w marketingu i w sprzedaży często wiąże się z wystąpieniami publicznymi. Będąc wczoraj na konferencji obserwowałem kilku zupełnie różnych mówców. Nie podam tu ani jednego nazwiska. Postaram się znaleźć odpowiedź na pytanie, które postawiłem w tytule. Zazwyczaj na to pytanie odpowiadam: dobry mówca to ten, który realizuje postawione cele. Czyli co? Cel uświęca środki? […]
Pewnego dnia na pewnym szkoleniu z pewną firmą rozmawialiśmy o efektywności osobistej. Urzekła mnie jedna rzecz. Otóż zdecydowana większość osób własnej efektywności doszukuje się poza sobą. W organizacji, w złych procedurach, w korkach, itd. Jeśli ktoś się zastanawia nad efektywnością osobista to wyjaśniam ważną rzecz. Efektywność osobista jest efektywnością OSOBISTĄ. To znaczy, że nie dotyczy […]
Wprost uwielbiam moment gdy to słyszę. Czasami przybiera różne formy. zazwyczaj brzmi: chciałbym dowiedzieć się co nowego pojawiło się w technikach sprzedaży, chciałbym poznać jakieś triki sprzedażowe, chciałbym dowiedzieć się jaką technikę wykorzystać, żeby zawsze sprzedaż, i wiele, wiele innych… Otóż wyjaśniam. Sprzedaż to nie triki i sztuczki. To porządny warsztat umiejętności komunikacyjnych. To właściwe […]
Debata: Programistę zatrudnię! Pożądane języki, projekty i kompetencje.
W trakcie tego bezpłatnego eSzkolenia omówiliśmy 9 ciekawostek związanych z generowanie leadów oraz szerzej, marketingiem internetowym.
Rozmowa z gościem specjalnym Krzysztofem Wielickim – zespół, motywacja, sukces. Nagranie z konferencji Computerworld: Zarządzanie Strukturami IT, 26 marca 2014.
Warto wiedzieć gdzie być na rynku — z jakimi informacjami. Najnowsze badanie IDG na temat konsumpcji mediów. Zachęcamy do zapoznania się z całym badaniem.
Zapisz się na naszą listę mailingową i otrzymuj interesujące artykuły oraz inne inspirujące materiały.
Klikając przycisk „ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA” wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości i materiałów promocyjnych z tej witryny i rozumiem, że mogę zrezygnować w dowolnym momencie.
Napisz do mnie!